poniedziałek, 10 sierpnia 2020

Linkers, bitmoji and the weather :)

 Kolejne karty, które powstały z potrzeby sytuacji. Uczniowie bardzo często mają trudności z wymyśleniem przykładów. Albo brakuje im słownictwa, albo zapominają o zasadach gramatycznych, a już najczęściej brakuje im po prostu pewności. Lubię tworzyć właśnie takie materiały, które podają "jak na tacy" przykłady, a uczniowie muszą tylko zastosować tę strukturę gramatyczną, która jest potrzebna na lekcji. Jak już kilka razy poćwiczą z kartami, łatwiej im będzie ułożyć "swoje" zdania.


Co dziś dla Was mam?  30 kart z moimi bitmoji oraz ze spójnikami (10 kart z AND, 10 kart z BUT oraz 10 kart z OR).





Karty te przydadzą się i dla dzieci i dla początkujących. Jak już zrobiłam te karty, to przyszedł mi do głowy pomysł, aby połączyć takie zdania z pogodą. (akurat taki temat mam na zajęciach) i powstało kolejnych 30 kart. Tym razem po 5 rożnych kart z SUNNY,  RAINY, SNOWY, AND/OR, BUT.


I musiała mnie "niezła" wena dopaść, ponieważ chwilę później dorobiłam sobie kółeczka. Jest ich 8. Wcześniej udostępniałam same karty z bitmoji  ze zdaniami, dlatego kółka te można wykorzystać właśnie z nimi, i pozwolić uczniom układać zdania, historyjki. Do kółek super pasują strzałki, można nimi losować wyrażenia. Ale jeśli ktoś nie posiada strzałek, to spokojnie wystarczą spinnery lub kostki do gry. 



I jak Wam się podobają? Gramatyka na lekcji nie musi być wcale nudna. Ponieważ obiecałam udostępnić Wam te materiały, śpieszę to zrobić, a kilka pomysłów na wykorzystanie tych kart opiszę chwilę później.

Pliki można znaleźć TU






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...