czwartek, 17 września 2020

ANIMALS

     Zaczął się nowy rok szkolny, a wraz z nim nowe wyzwania, nowe możliwości. Mam sporo pomysłów, ale i dużo obowiązków i to jest obecnie mój priorytet. 

Niemniej jednak chciałam się z Wami podzielić moimi nowymi materiałami - tym razem n atapetę poszły zwierzaki. Tak, wiem, jest tego od groma w internecie. Ale jakoś tak wzięlo mnie najpierw na kółka... 
i poszło! Zrobiłam 36 zwierzaków, a mogłabym o wiele więcej. 

Oprócz tradycyjnie obrazków i napisów, mam karty do gry w kółko i krzyżyk lub bingo, a także karty do ćwiczenia: she likes/they like/she doesn't like/they don't like.

  

  



  



    Co możemy zrobić z tymi kartami?

📍 najprostrze memory game - karty z obrazkami i karty z napisami lub karty z obrazkami i karty
z definicjami

📍 race - wyświetlamy na tablicy definicje, uczniowie podbiegaja do rozłożonych kart z obrazkami
i szukają zwierzątka odpowiadającemu opisowi lub po odczytaniu przez nauczyciela definicji, mają 10 sekund na zapisanie nazwy zwierzątka, potem nauczyciel wyświetla kolejną definicję... 

📍 kółko i krzyżyk/bingo - tu zrobiłam tez mniejsze kółka, by można nimi zakrywać wylosowane zwierzątka, można także wykorzystać taki duży dziurkacz z kółkiem i z kolorowego papieru wyciąć kółka do gry, tutaj uczniwie mogą ćwiczyć czasownik I have/I  don't have.

📍 likes/dislikes - na kartach mamy dzieci i obrazki zwierząt, w spiralnym tekście ukryte są nazwy zwierząt, które dzieci lubią. Uczniowie muszą odszukać te zwierzęta, na zalaminowanych kartach mogą je zakreślać, by potem łatwiej opisywać, które zwirzęta dzieci lubią, a które nie. Karty pozwalają przećwiczyć Present Simple z zaimkami He, She, They.

Ponieważ zwierzątek jest aż 36, podzieliłam je na 3 zestawy po 12 zwierząt, żeby było łatwiej pracować (nie z tak dużą ilością na raz). A wybrałam takie oto zwierzęta:

① a tortoise, a fish, a monkey, a lion, a horse, a cat, a frog, a butterfly, an ostrich, a crocodile, a dog,
a parrot

② a hamster, a rabbit, a snake, a tiger, a mouse, a giraffe, an elephant, a donkey, a pig, a gorilla,
a cheetah, a panda

③ a hippo, a dolphin, a bear, a sheep, a fox, a kangaroo, a wolf, a camel, a spider, an eagle, an iguana,
a zebra

Pierwsze dwanaście zwiezątek wraz z kartami do gier możecie pobrać tu: 12 animals

Całość (po skonwrtowaniu wyszło 44 strony!!) możecie zakupić za 12 zł - zainteresowanych proszę
o kontakt na priv.


UPDATE! - jest wersja niemiecka!!! Troszkę okrojona...
12 zwierzątek, czyli 1/3 zestawu już do pobrania tu: 12 zwierząt niemiecki
Całość zwiera 34 strony i można zakupić za 9zł



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...