sobota, 13 lutego 2021

WALENTYNKOWE LOVE part 1

 Od ponad tygodnia zbierałam się, żeby zrobić ten wpis, miałam nawet podzielić go na kilka części... Ale nie wyszło. A teraz Walentynki już jutro, więc będzie dłuuugo - bo trochę materiałów pomełniłam (nawet sama jestem zdziwiona, że w tak krótkim czasie ażtyle udało mi się zdziałać).

Zacznę od darmowych rzeczy, być może komuś przyda się do powtórki albo na poniedziałkowe zajęcia. Jutro zapraszam po część drugą - o płatnych materiałach na walentynki.

💗 BITMOJI W WERSJI LOVE

  

50 kart ze zdaniami do wykorzystania przy: 

 - powtórkach każdego czasu gramatycznego - za pomocą wheel decide możemy podac uczniom określenia czasowe (do różnych czasów lub do wybranego jednego lub 2 dla porównania)

 - do układania historyjek - w zależności od poziomu, uczniowie wybierają 3-6 kart (moi nawet mieli 10 do wyboru) i relacjonują wydarzenia. Dla początkujących, mogą to być 3 zdania z użyciem first, then and finally. 

 - do opisu przebiegu randki, 

 - do zadawania pytań : Co zazwyczaj robisz 14 luteo?,  Gdzie wczoraj poszedłeś na randkę i co robiłeś?

Karty znajdziecie tu: BITMOJI LOVE


💗 LOVE IDIOMS QUESTION CARDS

   

Uwielbiam idiomy. I zdaję sobie sprawę, że są trudne do zapamietania, jest ich tak dużo. Dlatego używam ich często w pytaniach. Mają wtedy kontekst i łatwiej jest je "ogarnąć"Uczniowie mogą losować kartę, możemy karty ułożyć na stole jak do gry, a uczniowie rzucają kostką,  możemy poprosić ucznia by podał liczbę od 1 do 5 i losujemy dla niego pytanie. 

Karty są tu (razem z bitmoji love): love idioms and bitmojji, a w kolejnym punkcie darmowe domino z 30 idiomami (w 2 częściach)

W płatnych materiałąch znajdziecie UZUPEŁNIENIE do tych idiomów: I have/Who has?, karty 3w1, domino, odwrócone definicje.


💗 INTERAKTYWNE DOMINA

Uczę się narzędzia jakim jest genial.ly i na chwilę obecna zrobiłam proste domina dla dzieci oraz z idiomami dla starszych uczniów.

Domina możemy wykorzystać na tablicy multimedialnej, na zajęciach online lub do samodzielnej pracy ucznia.

Domino dla dzieci EN

Domino dla dzieci GER

Love idioms domino


💗 ST. VALENTINE'S STORIES 

   

   

 Uwielbiam tekst z lukami (Mad Libs). Od kilku miesięcy sama je tworzę i mam na zajęciach frajdę. Można tak wykorzystać teksty z podręcznika, żeby nie było zbyt monotonnie i ndno pracując na podręczniku :) Najpierw pokazujemy uczniom listę słów do wypisania. Każdy w zeszycie lub na kartce z listą słów wypisuje swoje słowa. Potem już tylko odczytujemy historię - wychodzą naprawdę zabawne rzeczy! 
Na walentynki dostaliście dwa teksty, oto one: Teksty z lukami

Jeśli spodobały się Wam moje materiały, podzielcie się wrażeniami w komentarzu, będzie mi bardzo miło.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...