Miałam ostatnio na zajęciach powtórkę wyrażenia USED TO. Oczywiście temat przewodni to życie codzienne w dawnych czasach, w ubiegłym stuleciu. Zaczęłam się zastanawiać, jak ten temat ugryźć, by nie robić tylko i wyłącznie ćwiczeń z podręcznika.
Zaczełam przeglądać różne szpargały w domu. Niestety nie znalazłam strugaczki z żyletką (a gdzieś ją miałam), ale za to znalazłam kilka innych gadżetów:
Po wprowadzeniu tematu i omówieniu tego, co było w podręczniku, wyjęłam pudełko. Powiedziałam uczniom, że mam dla nich kilka staroci i ich zadaniem jest odgadnąć, do czego one służyły.Nie obyło się bez śmiechu, ponieważ nie wszytskie gadżety były "łatwe" do rozpoznania, ale moi uczniowie poradzili sobie z nimi rewelacyjnie. Dostali karteczki i mieli napisać, do czego ludzie zwykli używać tych przedmiotów. Oto, co napisali:
I wtedy przyszedł mi do głowy pomysł, aby zrobić karty obrazkowe, ponieważ nie wszytskie przedmioty, które chciałam im pokazać, miałam w realu. Poza tym karty te mogą się przydać innym nauczycielom, można je wyświetlać na ekranie komputera lub na tablicy multimedialnej.
Mam dla Was 16 zdjęć ze starociami :)
Uczniowie na czacie moga pisać swoje propozycje, do czego używane były te przedmioty. Możemy wtedy utrwalać różne struktury:
- used to: People used to call friends with an object no 1.
- passive - This object was used to call people.
Potem stwierdziłam, że zrobię podobne karty, ale ze współczesnymi przedmiotami codziennego użytku:
Jak je wykorzystać? Możemy powiedzieć uczniom, aby wyobrazili sobie, że mamy XXIII wiek. Przybywaja na ziemię i odkrywają różne, pozostawione przez ich przodków przedmioty. Maja opisać do czego były używane.
Możemy też powiedzieć im, że ich planetę odwiedził przybysz z przyszłości i bardzo jest zainteresowany tymi urządzeniami i przedmiotami, których uczniowie obecnie używają na co dzień.
W parach uczniowie opisuja do czego służą im wybrane przedmioty.
W parach uczniowie opisuja do czego służą im wybrane przedmioty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz