Dawno mnie tu nie było, ale nie z braku pomysłów. Tak jakoś wyszło. Lenistwo jednak jest moją zgubą.
W każdym razie mam dla Was pomysł na rozgadanie uczniów z kolokacjami.
40+ collocations
Najpierw pomyślałam o zrobieniu koła i losowaniu kolokacji, ale potem wpadłam na coś prostszego. Zrobiłam karteczki z 40 przymiotnikami i 40 rzeczownikami, które można wykorzystać na kilka sposobów.
1
Rozkładamy rzeczowniki na ławce. Uczniowie mogą pracować indywidualnie lub w parach. Losują przymiotnik i dobierają do niego rzeczownik. Ponieważ chciałam, aby ten zestaw służył do rozmowy, zadają pytania: What do you think about...?
2
Uczniowie pracują w grupach. Dostają po 5-10 przymiotników. Następnie nauczyciel rozdaje grupom po jednym rzeczowniku. Uczniowie w grupach dyskutują o tym, który przymiotnik tworzy z podanym rzeczownikiem prawidłową kolokację. Następnie rozmawiają (What do you think...) lub układają zdania z daną kolokacją.
3
Uczniowie pracują w grupach lub parach. Nauczyciel wyświetla na ekranie rzeczownik lub przymiotnik. Ustala czas, np.: 2 minuty - zadaniem uczniów jest wypisać jak najwięcej kolokacji.
4
Uczniowie losuj ą po jednym rzeczowniku i przymiotniku, ich zadaniem jest określić, czy taka kolokacja jest prawidłowa. Jeżeli nie jest, podają prawidłową.
Możecie wykorzystać karteczki i poprosić uczniów o wypisanie wyrażeń lub, jak macie życzenie, skorzystać z moich przykładów: 40+ collocations
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz