niedziela, 25 kwietnia 2021

RUINED HOMEWORK

 Na pomysł "Ruined homework" wpadłam już dosyć dawno temu. Ale jak się domyślacie, brakowało mi czasu na jego realizację. W międzyczasie pojawiały się nowe pomysły i nowe wyzwania... Ale wreszcie wzięłam się za zmaterializowanie pierwotnego pomysłu.

Na zajęciach możemy porozmawiać z uczniami na temat wymówek, jakie nam serwują tłumacząc brak pracy domowej. To jest fajny moment na powtórkę słownictwa i na rozgadanie uczniów. Wymówki mogą być różne, ale przyznacie, że pierwsze, które przygodzą do głowy to:

😕 pies zjadł/pogryzł mi zeszyt, książkę, ćwiczeniówkę

😕 herbata, kawa wylała mi się na pracę domową

😕 młodsze rodzeństwo pomazało pracę domową


Jeszcze nie wiem jak w canvie zrobić "pogryzioną" pracę domową, ale pozostałe pomysły mam przygotowane. Dlaczego tak? A dlatego, że chciałam zrobić z uczniami ćwiczenie gramatyczne, ale
w odrobinę inny sposób. Tak, by nie mieli poczucia, że tylko wypełniają luki w kolejnym ćwiczeniu
z książki. 
 Historyjka o Jasiu, któremu trzeba pomóc, bo chłopak odrobił pracę domową, ale wstydzi się pokazać robi robotę! Moi uczniowie chętnie pomogli Jasiowi rozwiązać (odczytać) zamazane przykłady.

A powtarzaliśmy wtedy zaimki ilościowe:


Kolejnym zagadnieniem był oczywiście czaswonik TO BE (dla młodszych) oraz porównanie Present Simple z Present Continuous (dla straszych). Oto, co mi wyszło:

       

Zestaw jest w trakcie rozbudowy, ale oto jego składowe:

💣 QUANTIFIERS - 17 zdań na 6 kartach ( 2 karty z lukami, czyste ; 2 karty z wypełnionymi lukami; 2 karty z rysunkami )

💣 TO BE affirmative - 8 zdań na 3 kartach ( 1 karta z lukami, czysta; 1 karta z wypełnnionymi lukami; 1 karta z plamami po kawie)

💣 PRESENT TENSES - 8 zdań na 3 kartach ( 1 karta z likami, czysta; 1 karta z wypełnionymi lukami; 1 karta z rysunkami)



W pliku GUANTIFIERS wszystkie Jasiowe odpowiedzi są poprawne, ale już w plikach TO BE oraz PRESENT TENSES wpisałam kilka błędów. W końcu Jasiu nie jest geniuszem ;)


COMING SOON

TO BE negative
TO BE interrogative
PRESENT TENSES part 2


Całość może być Wasza za 12zł. Zainteresowanych zapraszam do kontaktu na priv.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...