niedziela, 24 października 2021

scary stories

 Uwielbiam tworzyć historie z uczniami, pomagać im w poszukiwaniu pomysłów, słownictwa i ćwiczyć z nimi "nielubiane" narrative tenses. Mam dla Was kolejną wersję mojego TELL ME A STORY - tym razem w Halloweenowym klimacie.





Stymulacja poprzez obraz.

W pliku jest 30 zdjęć z 3 pytaniami (Co się wydarzyło?, Co się dzieje? Co się wydarzy?). Jest to dobra okazja do powtórki wszystkich czasów gramatycznych. Możemy podzielić klasę na 3 grupy, a każdej z nich przydzielić jedno pytanie. Jest to wersja ekonomiczna - jeśli ktoś nie ma ochoty drukować sobie kart, wyświetla je na tablicy. Nie ma też problemu, by wykorzystać je na zajęcia online.

Słownictwo

Niekiedy bywa, że uczniowie mają problem z doborem słownictwa, i/lub po prostu mają mały jego zasób. Z pomocą przychodzą dwa moje pliki: wyrażenia  oraz zdjęcia z 8 wyrażeniami każde.



Niewiadoma

Pobudzić wyobraźnię naszych uczniów możemy też poprzez wykorzystaniem zdjęć z ukrytym motywem (Basiu, dziękuję za pomysł!) Uczniowie dostają zdjęcie i w parach lub w grupach dyskutują, co takiego jest ukryte pod znakiem zapytania.




💀
Dzielimy uczniów na grupy, w grupach robią burzę mózgów i wypisuję "straszne słownictwo". które wykorzystają w opisie postaci, historyjkach  rodem z horrorów.

LUB

Dzielimy uczniów na grupy, rozdajemy im wyrażenia, a uczniowie sprawdzają ich znaczenia, wymieniają się definicjami.

💀💀
Dajemy uczniom zdjęcia z 3 pytaniami. Dzielimy ich na grupy, każda jest odpowiedzialna za jedno pytanie ze zdjęcia. Uczniowie wymyślają odpowiedzi na pytanie, a potem układają wspólnie historyjki.

LUB

Dajemy uczniom zdjęcia z 3 pytaniami oraz 5 wyrażeń wybranych losowo. Zadaniem uczniów jest odpowiedzieć na pytania uwzględniają wyrażenia w swoich wypowiedziach.

💀💀💀
Dajemy uczniom zdjęcia z wyrażeniami. Zadaniem uczniów jest wymyśleć mroczną historię, a następnie przedstawić ją klasie. Możemy zrobić konkurs na najstraszniejszą (najlepszą) opowieść Halloweenową.


💀💀💀💀
Dajemy uczniom karty z ukrytym motywem. W parach bądź grupach dyskutują, co też może się tam znajdować. Aby trochę utrudnić zadanie, uczniowie mogą losować wyrażenia, które potem muszą użyć w swoich wypowiedziach.


💀💀💀💀💀
Oprócz powtórki wszystkich czasów (karty z 3 pytaniami), a także oprócz doskonalenia umiejętności opowiadania, czyli wykorzystanie narrative tenses, kart tych można także użyć do wyrażania przypuszczeń i użycia czasowników modalnych w teraźniejszości i przeszłości.


UWAGA
Materiał ten nie jest przeznaczony dla dzieci.
Nadaje się do pracy ze starszymi nastolatkami oraz dorosłymi, poziom B1i wyżej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

IN LOVE WITH LINKERS!

 Popełniłam kolejne karty do dyskusji, pomagające uczniom rozwijać umiejętność wyrażania opinii i argumentacji. Co więcej, użycie spójników ...