Uwielbiam tworzyć historie z uczniami, pomagać im w poszukiwaniu pomysłów, słownictwa i ćwiczyć z nimi "nielubiane" narrative tenses. Mam dla Was kolejną wersję mojego TELL ME A STORY - tym razem w Halloweenowym klimacie.
Stymulacja poprzez obraz.
W pliku jest 30 zdjęć z 3 pytaniami (Co się wydarzyło?, Co się dzieje? Co się wydarzy?). Jest to dobra okazja do powtórki wszystkich czasów gramatycznych. Możemy podzielić klasę na 3 grupy, a każdej z nich przydzielić jedno pytanie. Jest to wersja ekonomiczna - jeśli ktoś nie ma ochoty drukować sobie kart, wyświetla je na tablicy. Nie ma też problemu, by wykorzystać je na zajęcia online.
Słownictwo
Niekiedy bywa, że uczniowie mają problem z doborem słownictwa, i/lub po prostu mają mały jego zasób. Z pomocą przychodzą dwa moje pliki: wyrażenia oraz zdjęcia z 8 wyrażeniami każde.
Dzielimy uczniów na grupy, w grupach robią burzę mózgów i wypisuję "straszne słownictwo". które wykorzystają w opisie postaci, historyjkach rodem z horrorów.
Dajemy uczniom zdjęcia z 3 pytaniami. Dzielimy ich na grupy, każda jest odpowiedzialna za jedno pytanie ze zdjęcia. Uczniowie wymyślają odpowiedzi na pytanie, a potem układają wspólnie historyjki.
Dajemy uczniom zdjęcia z wyrażeniami. Zadaniem uczniów jest wymyśleć mroczną historię, a następnie przedstawić ją klasie. Możemy zrobić konkurs na najstraszniejszą (najlepszą) opowieść Halloweenową.
Oprócz powtórki wszystkich czasów (karty z 3 pytaniami), a także oprócz doskonalenia umiejętności opowiadania, czyli wykorzystanie narrative tenses, kart tych można także użyć do wyrażania przypuszczeń i użycia czasowników modalnych w teraźniejszości i przeszłości.
Nadaje się do pracy ze starszymi nastolatkami oraz dorosłymi, poziom B1i wyżej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz