sobota, 14 grudnia 2019

LET'S TALK CHRISTMAS!


Przed nami ostatni tydzień  szkoły, wielkie odliczanie! I tylko nie mówcie, że nie odliczacie.... Każdy czeka na przerwę świąteczną! I nieważne ile sprzątania i gotowania przed nami! Uczniowie też wydają się rozkojarzeni, zniecierpliwieni. Szkoła jest ostatnim miejscem, w którym chcieliby być. Przynajmniej część. A my dwoimy się i troimy, by te ostatni elekcje były ciekawe. 
W internecie można znaleźć mnóstwo genialnych scenariuszy lekcji świątecznych, na wielu blogach są  gotowe materiały, tylko laminować i drukować. Jest z czego wybierać.

Chciałam dorzucić swoją małą cegiełkę do tego tematu. Nie mam scenariusza lekcji, ale właśnie popełniłam pytania do zwykłej rozmowy o świętach. Nie jest to bowiem sprawdzian ze znajomości słownictwa i tradycji świątecznych. Pytania nie być może przydadzą Wam się na początek zajęć, jako warm up, albo w środku lekcji- jako przerywnik między ćwiczeniami. Spokojnie można je wykorzystać także na koniec lekcji, kiedy zostaje nam kilka minut, dlaczego więc nie porozmawiać właśnie o świętach?

Karty wyglądają tak:
 

Na prośbę mojego canvowego guru, zrobiłam wersje bardzie print friendly, czyli z  białym tłem :)




I możecie je pobrać klikając w ten link: Let's talk Christmas. Dajcie znać, jeśli wam się przydały i jak się uczniom podobało :)
Już wkrótce możecie spodziewać się pytań związanych z Sylwestrem i Nowym Rokiem.

2 komentarze:

  1. Super, dziękuję za podzielenie się swoją pracą, ale widzę jedną literówkę: FORM your childhood. Pozdrawiam, Dorota

    OdpowiedzUsuń

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...