niedziela, 9 stycznia 2022

Go Girl, Go!

 Wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Mam nadzieję, że macie sporo energii i z uśmiechem witacie kolejne dni!
Zaniedbałam bloga, jakoś tak nie było okazji, chęci i pomysłu na pisanie. Niektórym przychodzi to z łatwością, a niektórzy męczą się okrutnie. Obiecałam sobie poprawę. Trzymajcie kciuki! Może tym razem się uda.

A na dobry początek mam dla Was moje cotygodniowe idiomy. Jest ich 54, pojawiają się co (prawie każdy) poniedziałek na moim FB. Kilka pierwszych sobie wydrukowałam, oczywiście do pracy na lekcjach. I przyszło mi do głowy, by się nimi z Wami podzielić. 
Jest to zbiór bardzo różnych idiomów, nie są one powiązane tematycznie. Można jednak wykorzystać je na zajęciach. I nie koniecznie wszystkie na raz. Choć w zależności, na jakim poziomie są grupy. To Wy decydujecie, które wyrażenia i ile tych wyrażeń utrwalacie. 


Karty są przejrzyste - jest na nich idiom, a w prawym dolnym rogu jego tłumaczenie.



Można je wykorzystać na wiele sposobów, np.:

1  Układamy karty w okrąg, uczniowie rzucają kostką i poruszają się swoimi pionkami po kartach. Kiedy staną na wylosowanym polu, mają zadanie ułożyć zdanie z danym idiomem

2   Dzielimy uczniów na pary, uczniowie losują sobie po 3-4 karty. Ich zadaniem jest ułożyć dialog z użyciem 1 lub 2 wyrażeń. Drugim etapem tego ćwiczenia może być zadanie z lukami - uczniowie zapisują swój dialog, zostawiają jednak luki w miejscach, gdzie powinny być idiomy. Przekazują ćwiczenie innej parze, która z podanych 4 idiomów wybiera te prawidłowe.

3   Bingo jest nieśmiertelne - wypisujemy 10 lub więcej idiomów na tablicy. Uczniowie wybierają 9 i wpisują w swoje bingo. Nauczyciel czyta definicje, a zadaniem uczniów jest skreślić odpowiedni idiom na swoich planszach.

Przydadzą się Wam idiomy? Jeśli tak, to proszę się częstować: Idiomy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...