niedziela, 23 stycznia 2022

Inspiracje są wokół nas!

 Skąd czerpiecie pomysły? Potraficie dokładnie określić, kiedy do Was przychodzą? Ja nie potrafię. Dlatego nauczyłam się (za radą Luizy ;) ) mieć zawsze przy sobie notes, by móc od razu zapisać to, co właśnie przyszło mi do głowy. Warto to robić, ponieważ nie zawsze jesteśmy przy komputerze, w domu. A pomysły mogą być rewelacyjne i szkoda, by "uleciały" w zapomnienie. 

Moje pomysły często rodzą się podczas spacerów, ale i podczas lekcji. Zwłaszcza, jak moi kursanci wykonują zadanie, wtedy kombinuję, jak im jeszcze lepiej pomóc z zagadnieniem, z którym akurat się zmagają. 

Ostatnio źródłem pomysłów są moje lekcje francuskiego. Muszę przyznać, że trafiłam na super nauczycielkę. Prowadzi zajęcia tak, jak chcę i bardzo podobnie do mnie (już wiem, jak się czują moi uczniowie, kiedy męczę ich i chcę "rozgadać" :D :D ). I od razu zaznaczam, POMYSŁ NIE JEST MÓJ! Ja tylko wykorzystałam wzór i zrobiłam swoje materiały, którymi się z Wami dzielę:


       

Na kartach (plakatach - jak wydrukujecie w formacie A0) znajdują się początki i zakończenia zdań. Uczniowie mają za zadanie połączyć je w całość. Ale uwaga! Można łączyć na wiele sposobów. Nie jest tak, że jeden początek pasuje do jednego zakończenia. Uczniowie mają możliwość albo znalezienia połówek pasujących gramatycznie, lub także zgodnych z ich opiniami. 

Ja robię tak:

💧 dzielę uczniów na grupy/pary i proszę, by w ciągi 5-10 minut wypisali jak najwięcej zdań

💧 jeden uczeń wybiera zdanie i musi "się  z niego wytłumaczyć" - dlaczego takie połówki zdań wybrał, czy to jest jego opinia i dlaczego tak uważa, czy tylko zrobił poprawne gramatycznie zdanie

💧 proszę jednego ucznia o odczytanie zdania, a innych o wyrażenie opinii


Kart będzie mam nadzieję więcej, zaglądajcie więc tutaj: Match & explain


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...