Emocje. Czy potraficie o nich mówić? Czy potraficie głośno przyznać się do tego, co czujecie? A Wasi uczniowie? Temat emocji coraz częściej pojawia się w naszym życiu, w naszej pracy. Podkreśla się, jak ważne jest, byśmy braki pod uwagę bagaż z jakim uczeń przychodzi na lekcję, i to nie tylko tym materialnym (plecak pełen książek i zeszytów).
Dziś mam dla Was etykiety. Można je wykorzystać do wprowadzenia lub omówienia tematu emocji, można je wykorzystać do debaty, ale także do luźnej rozmowy z humorem.
💙 Jeśli nie znacie swojej grupy zbyt dobrze lub jeśli jest to nowa grupa, rozmowa może toczyć się ogólnie. Czyli rozmawiamy o tym, jakie etykiety ludzie mogliby sobie przykleić. Uczniowie wybierają etykiety i uzasadniają swoje zdanie. Możemy podzielić uczniów na grupy i poprosić ich o podanie sytuacji, w jakiej ludzie nosiliby dane etykiety.
Na pustych kółkach uczniowie mogą podawać swoje propozycje.
💙 Jeśli uczycie grupę, którą doskonale znacie i uczniowie nie będą mieć oporów przed rozmową o swoich uczuciach, to rozdając im etykiety, możecie poprosić ich o wyjaśnienie, czy jest ona w danej chwili dla nich prawdziwa, czy fałszywa. Możemy tez z taką grupą zaczynać lekcje od wyboru etykiet, każdy uczeń wybiera jedną i w ten sposób manifestuje swoje uczucia. Może zdarzyć się, że jest jakiś uczeń, który potrzebuje spokoju i po prostu cichego udziału w lekcji. W ten sposób dajemy mu przestrzeń.
💙 Po przeprowadzeniu poważnych rozmów, możemy trochę rozluźnić atmosferę podchodząc do tematu z humorem. Uczniowie pracując w grupach, wymyślają zabawne etykiety i tłumaczą w jakich sytuacjach będzie ona najbardziej ludziom potrzebna.
💙 Możemy także poprosić uczniów o wybranie etykiety dla kolegi lub koleżanki. Wtedy uczniowie wyjaśniają swój wybór, a "obdarowana" osoba może potwierdzić wybór lub go zanegować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz