czwartek, 3 października 2024

Odkrywaj Świat z Kartami: THE WAY TO DO THINGS!

Nowe karty do dyskusji!  Znacie moje zestawy kart na THE WAY TO DO THINGS: best/worst/fastest/wierdest itp.  Tym razem mam dla Was zestaw, który pozwoli Wam  odkrywać różnice między fascynującymi kulturami: 🇬🇧 brytyjską, 🇺🇸 amerykańską oraz 🇿🇦 południowoafrykańską. Wybrałam te narodowości, ponieważ w szkole, w której pracuję, mamy nativów właśnie z tych krajów.
Ale przygotowałam także karty ogólne: polsko-brytyjsko-amerykańskie, dodając trzy kropki, abyście mogli dodać np. Kanadę lub Australię.





W zestawie znajdziesz aż 50 kart pełnych inspirujących tematów i pytań, które pozwolą zgłębić codzienne zwyczaje, wartości oraz unikalne sposoby myślenia mieszkańców tych krajów.

Jak świętuje się urodziny w Wielkiej Brytanii?  Czy Amerykanie mają inne podejście do gościnności?  A może zastanawiałeś się, jak w RPA obchodzi się ważne święta?  Dzięki tym kartom masz szansę wcielić się w różne role, porównać tradycje oraz lepiej zrozumieć, co nas łączy, a co nas różni.

To nie tylko świetna okazja do rozwijania umiejętności mówienia, ale poszerzy horyzonty.

 Zestaw jest dostępny w cenie 25 zł — to wyjątkowa okazja, aby zyskać nie tylko mnóstwo inspiracji do rozmów, ale także nowe spojrzenie na świat!


Oto kilka pomysłów, jak kreatywnie wykorzystać karty do dyskusji o kulturach brytyjskiej, amerykańskiej i południowoafrykańskiej na lekcji języka angielskiego:

1. Warm-up: What Would You Do?

  • Na początku lekcji rozdaj uczniom po jednej karcie.
  • Poproś ich, aby przeczytali scenariusz lub opis sytuacji i opowiedzieli, jak oni sami postąpiliby w takiej sytuacji w swojej kulturze.
  • Następnie porównajcie to z typowym zachowaniem w kulturach anglojęzycznych.

2. Role-play: Odgrywanie Ról

  • Podziel uczniów na małe grupy i każdej grupie przydziel kartę z określoną sytuacją (np. „to celebrate birthdays”).
  • Poproś ich, aby odegrali scenkę przedstawiającą daną sytuację zgodnie z opisanymi na karcie tradycjami danej kultury (np. brytyjskiej czy amerykańskiej).
  • Reszta klasy zgaduje, o jaką kulturę chodzi.

3. Debata: Kultura kontra Kultura

  • Wybierz kartę z tematem do dyskusji, np. „to handle conflict” (rozwiązywanie konfliktów).
  • Podziel klasę na trzy grupy – każda reprezentuje jedną kulturę (np. brytyjską, amerykańską, południowoafrykańską).
  • Każda grupa przygotowuje argumenty, jak w ich przypisanej kulturze podchodzi się do konfliktu.
  • Następnie prowadzicie debatę, a uczniowie wcielają się w role przedstawicieli różnych krajów.

4. Cultural Comparison Chart

  • Rozdaj uczniom karty i narysuj na tablicy tabelę z nazwami kultur.
  • Uczniowie muszą uzupełniać tabelę, opisując podejście do danego tematu w każdej kulturze.
  • Następnie omówcie wyniki, co pomoże uczniom lepiej zrozumieć różnice i podobieństwa między krajami.

5. “Guess the Culture” Game

  • Wybierz kilka kart i opisz sytuację na podstawie jednej z kultur (np. „To celebrate holidays: The family gathers for a big meal, everyone wears festive sweaters, and small gifts are exchanged” – czyli opis brytyjskiej Bożonarodzeniowej tradycji).
  • Uczniowie muszą zgadnąć, o którą kulturę chodzi.
  • Można dodać element rywalizacji, przyznając punkty za poprawne odpowiedzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

IN LOVE WITH LINKERS!

 Popełniłam kolejne karty do dyskusji, pomagające uczniom rozwijać umiejętność wyrażania opinii i argumentacji. Co więcej, użycie spójników ...