Nowe karty do dyskusji! Znacie moje zestawy kart na THE WAY TO DO THINGS: best/worst/fastest/wierdest itp. Tym razem mam dla Was zestaw, który pozwoli Wam odkrywać różnice między fascynującymi kulturami: 🇬🇧 brytyjską, 🇺🇸 amerykańską oraz 🇿🇦 południowoafrykańską. Wybrałam te narodowości, ponieważ w szkole, w której pracuję, mamy nativów właśnie z tych krajów.
Ale przygotowałam także karty ogólne: polsko-brytyjsko-amerykańskie, dodając trzy kropki, abyście mogli dodać np. Kanadę lub Australię.
W zestawie znajdziesz aż 50 kart pełnych inspirujących tematów i pytań, które pozwolą zgłębić codzienne zwyczaje, wartości oraz unikalne sposoby myślenia mieszkańców tych krajów.
Jak świętuje się urodziny w Wielkiej Brytanii? Czy Amerykanie mają inne podejście do gościnności? A może zastanawiałeś się, jak w RPA obchodzi się ważne święta? Dzięki tym kartom masz szansę wcielić się w różne role, porównać tradycje oraz lepiej zrozumieć, co nas łączy, a co nas różni.
To nie tylko świetna okazja do rozwijania umiejętności mówienia, ale poszerzy horyzonty.
Zestaw jest dostępny w cenie 25 zł — to wyjątkowa okazja, aby zyskać nie tylko mnóstwo inspiracji do rozmów, ale także nowe spojrzenie na świat!
Oto kilka pomysłów, jak kreatywnie wykorzystać karty do dyskusji o kulturach brytyjskiej, amerykańskiej i południowoafrykańskiej na lekcji języka angielskiego:
1. Warm-up: What Would You Do?
- Na początku lekcji rozdaj uczniom po jednej karcie.
- Poproś ich, aby przeczytali scenariusz lub opis sytuacji i opowiedzieli, jak oni sami postąpiliby w takiej sytuacji w swojej kulturze.
- Następnie porównajcie to z typowym zachowaniem w kulturach anglojęzycznych.
2. Role-play: Odgrywanie Ról
- Podziel uczniów na małe grupy i każdej grupie przydziel kartę z określoną sytuacją (np. „to celebrate birthdays”).
- Poproś ich, aby odegrali scenkę przedstawiającą daną sytuację zgodnie z opisanymi na karcie tradycjami danej kultury (np. brytyjskiej czy amerykańskiej).
- Reszta klasy zgaduje, o jaką kulturę chodzi.
3. Debata: Kultura kontra Kultura
- Wybierz kartę z tematem do dyskusji, np. „to handle conflict” (rozwiązywanie konfliktów).
- Podziel klasę na trzy grupy – każda reprezentuje jedną kulturę (np. brytyjską, amerykańską, południowoafrykańską).
- Każda grupa przygotowuje argumenty, jak w ich przypisanej kulturze podchodzi się do konfliktu.
- Następnie prowadzicie debatę, a uczniowie wcielają się w role przedstawicieli różnych krajów.
4. Cultural Comparison Chart
- Rozdaj uczniom karty i narysuj na tablicy tabelę z nazwami kultur.
- Uczniowie muszą uzupełniać tabelę, opisując podejście do danego tematu w każdej kulturze.
- Następnie omówcie wyniki, co pomoże uczniom lepiej zrozumieć różnice i podobieństwa między krajami.
5. “Guess the Culture” Game
- Wybierz kilka kart i opisz sytuację na podstawie jednej z kultur (np. „To celebrate holidays: The family gathers for a big meal, everyone wears festive sweaters, and small gifts are exchanged” – czyli opis brytyjskiej Bożonarodzeniowej tradycji).
- Uczniowie muszą zgadnąć, o którą kulturę chodzi.
- Można dodać element rywalizacji, przyznając punkty za poprawne odpowiedzi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz