Popełniłam kolejne karty do dyskusji, pomagające uczniom rozwijać umiejętność wyrażania opinii i argumentacji. Co więcej, użycie spójników pozwala uczniom wykorzystać poznane struktury w praktyce i w rezultacie lepiej je zapamiętać.
Co znajdziesz w zestawie?
100 kart z tematami dyskusyjnymi — Każda karta zawiera temat idealny dla poziomów B2 i C1, od tematów społecznych i edukacyjnych, po kwestie technologiczne i kulturowe. Przykłady? "Social media does more harm than good for teenagers" albo "Exams are an outdated way of assessing students." Dzięki temu uczniowie mogą ćwiczyć argumentowanie, uzasadnianie opinii oraz odpowiadanie na różne stanowiska.
Karty do gry w bingo — Na kartach bingo znajdują się spójniki (linkers) takie jak „in addition”, „however” czy „on the other hand”, których uczniowie muszą używać w swoich wypowiedziach. Dzięki temu rozwijają płynność wypowiedzi i uczą się stosować spójniki, które wzbogacają ich język.
Jak można korzystać z zestawu?
1. Bingo Dyskusyjne z Linkers
- Przygotowanie: Rozdaj uczniom karty bingo z tematami i polami ze spójnikami.
- Zasady: Każdy uczeń wybiera losowo temat, który chce przedyskutować (możesz też rozdawać karty z tematami). Rozpoczyna od wyrażenia swojej opinii na wybrany temat.
- Cel: Aby "odfajkować" pole w bingo, uczniowie muszą użyć spójnika w odpowiedniej wypowiedzi. Na przykład: "Social media does more harm than good for teenagers. However, it can also help them stay connected with friends."
- Wygrana: Pierwsza osoba, która utworzy pełną linię (pionową, poziomą lub ukośną), woła "Bingo!" i wygrywa.
2. Kółko i Krzyżyk Argumentacyjny
- Przygotowanie: Podziel uczniów na pary lub małe grupy. Każda para ma kartę do gry w kółko i krzyżyk z polami zawierającymi spójniki, które mają używać.
- Zasady: Gracze wybierają temat i na przemian prezentują swoje opinie. Aby zaznaczyć pole, muszą poprawnie użyć spójnika ze swojego pola. Na przykład: "In addition, limiting screen time helps students focus better on their studies."
- Cel: Gracz zdobywa pole, jeśli jego wypowiedź zawiera spójnik z danego pola i jest logicznie związana z tematem. Wygrywa osoba, która jako pierwsza stworzy linię trzech pól.
3. Gra w Argumentacyjną Bitwę
- Przygotowanie: Wybierz kilka tematów i przypisz je różnym grupom uczniów. Każdy zespół otrzymuje kartę bingo lub do kółka i krzyżyka.
- Zasady: Grupy rywalizują, przedstawiając argumenty "za" i "przeciw" tematowi, stosując spójniki na swoich kartach. Na przykład: "Exams are an outdated way of assessing students. On the other hand, they do measure students’ ability to recall information under pressure."
- Punktacja: Każdy poprawny spójnik użyty w kontekście tematu pozwala grupie zaznaczyć pole. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wypełni wszystkie pola lub ukończy linię na karcie.
4. Debata Z Linkersami
- Przygotowanie: Wybierz kilka tematów i podziel uczniów na dwie drużyny ("za" i "przeciw").
- Zasady: Uczniowie prowadzą debatę, gdzie muszą używać spójników z kart bingo lub kółka i krzyżyka, aby tworzyć płynne i logiczne wypowiedzi. Na przykład: "Public figures should have their private lives protected from the media. However, if they’re influencing the public, it could be argued that transparency is important."
- Cel: Drużyna zdobywa punkt za każdy poprawny spójnik użyty zgodnie z kartą. Wygrywa drużyna z największą liczbą punktów.
5. Rozwijanie Argumentów - Gra Parami
- Przygotowanie: Uczniowie pracują w parach, otrzymując karty z tematami i kartę bingo lub kółka i krzyżyka.
- Zasady: Pierwszy uczeń przedstawia swoje zdanie na temat, drugi uczeń musi rozwinąć jego wypowiedź, używając innego spójnika. Potem role się zmieniają.
- Cel: Zdobycie pola wymaga poprawnego użycia spójnika, zgodnie z kartą. Gra toczy się do czasu, aż któraś para uzyska linię lub wypełni kartę.
6. Karuzela Argumentów
- Przygotowanie: Rozstaw karty bingo lub kółka i krzyżyka po klasie. Uczniowie ustawiają się w kręgu lub chodzą między kartami.
- Zasady: Na każdy sygnał nauczyciela (np. po 2-3 minutach) uczniowie zmieniają temat i podchodzą do innej karty, gdzie prezentują swoją opinię na temat, korzystając z danego spójnika.
- Cel: Celem jest poprawne użycie różnych spójników z różnych kart bingo. Po zakończeniu karuzeli uczniowie mogą porównać, ile spójników udało im się zastosować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz