środa, 15 stycznia 2020

EVERYTHING I DO, 

I DO FOR MY STUDENTS

Nie ma lekcji, nie ma zadania, zagadnienia gramatycznego, bym nie myślała, jak je atrakcyjnie przedstawić moim uczniom. Książka jest oczywiście bazą, ale czasem samo pisanie, uzupełnianie ćwiczeń jest nudne. Uczniowie uwielbiają ruch, uwielbiają, kiedy coś się dzieje.
Tak też było w przypadku possessive 's. Wykorzystałam "zasoby" sali lekcyjnej, czyli piórniki uczniów, ich książki, kurtki... Ale to było trochę za mało. Tym bardziej, że w podręczniku były może tylko 4 zdania do uzupełnienia. To przecież też trochę za mało...
Miałam z lat poprzednich przygotowane zdjęcia przedmiotów i imiona osób:


Nadal jednak brakowało mi jeszcze tego "czegoś". Do głowy przyszło mi kilka pomysłów i tak powstały kolejne karty do ćwiczeń:


Nazwałam je kartami posiadania. Możemy podzielić uczniów na 2 grupy. Jednej grupie rozdajemy karty z przedmiotami, a drugiej karty posiadania. Uczniowie zadają pytania: Whose is the pink bag?, Whose are  the balck trainers? Ich koledzy odpowiadają zgodnie z kartami: It's Kate and Eve's bag, They are Mark's trainers.

Ponieważ dzieci potrzebują ruchu - ja swoje karty z przedmiotami porozwieszałam po całej sali. Dwoje uczniów chodziło po sali i zadawało pytania o wybrane przedmioty. Po uzyskaniu odpowiedzi następowała zmiana, kolejna para chodziła po sali i zadawała pytania.


Pytania z Whose...? są dla uczniów trudne. Dla młodszej grupy zrobiłam karty, za pomoca których zdają yes/no questions. 


Ponownie dzielimy uczniów na 2 grupy, jedna ma karty posiadanie, druga karty z pytaniem Whose? Dzieci żądają pytania używając imion z kart: Is the red schoolbag Steve's? Is it Angela's? 

Na koniec gramatyka, ale w lekko zmienionym wydaniu. Na kartach uczniowie maja zdjęcie przedmiotu i 3 zdania obok. Spinaczami mają zaznaczyć prawidłowe zdanie. Może to być jedno, mogą to być dwa zdania.


Moim uczniom bardzo podobały się te ćwiczenia. Być może dlatego, że nie były książkowe, a przecież proste. Jeśli i Wam podobają się te karty, są one do nabycia tu: Possessive 's cards






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...