wtorek, 28 stycznia 2020

OBIECANKI :)

Jak zwykle popełniłam ćwiczenie dla uczniów, zrodziło się z potrzeby jednej grupy, a wyszło także dla innych. Lubię zadania, przy których wykorzystuję kostki do gry. I to nie tylko te standardowe! uwielbiam najróżniejsze kości:



I tak zaczęłam myśleć, w jaki sposób użyć kości na zajęciach. Akurat miałam drugi okres warunkowy, więc super sprawdziły się karty na "gdybanie". Uczniowie mieli okazję ćwiczyć konstrukcję, a przy okazji doskonalili kreatywność - uwielbiam takie ćwiczenia. Było trochę śmiechu, bo nie wszystkie odpowiedzi były, że tak się wyrażę, ogólnie przyjęte. Czasem te "odjechane w kosmos" są tym, co pozwala nam zapamiętać materiał na dłużej.



Drugi okres warunkowy: 8 kart z pytaniami + 2 karty tylko z pytaniem ( w puste karty uczniowie mogą wpisywać swoje propozycje)



Present Simple i Telling the time: 5 kart z pytaniami + 2 karty puściuteńkie (do wykorzystania na każde zagadnienie gramatyczne lub leksykalne)



➤ zwykłe kości - uczniowie rzucają kostką i układają pytanie zgodnie z wyrzuconymi oczkami. Mogą to pytanie zadać sobie i odpowiedzieć, a mogą w pracach zadawać je sobie nawzajem.

➤podwójne kości - uczniowie rzucają kostką, zewnętrzna może oznaczać, że wylosowali pytanie dla siebie, a wewnętrzna - dla kolegi/koleżanki


Kart znajdziecie TU



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

IN LOVE WITH LINKERS!

 Popełniłam kolejne karty do dyskusji, pomagające uczniom rozwijać umiejętność wyrażania opinii i argumentacji. Co więcej, użycie spójników ...