niedziela, 5 stycznia 2020

OGROMU WSPANIAŁYCH POMYSŁÓW
W NOWYM ROKU!!!

Mamy Nowy 2020 Rok, kolejny rok pełen możliwości i wyzwań, kolejny rok realizowania celów,
a przede wszystkim odkrywania siebie i nabywania nowych umiejętności. Dawno nie czekałam na nowy rok, jak obecnie. Jestem pełna obaw, ale i pełna energii i motywacji do działania. Rozwijam więc skrzydła, podejmuję wyzwania.
W ubiegłym roku bardzo sceptycznie podeszłam do mapowania marzeń, zrobiłam swoją pierwszą mapę - fajne doświadczenie, spodobał mi się sam proces "zauważania" dobrych rzeczy nawet tych małych. No i się zadziało! 2019 pokazał mi, co znaczy działać, chcieć, zmieniać. Wszystko przyspieszyło, prawie wywróciło się do góry nogami. I oto jestem! Czy to "siła" mapy marzeń? Nie wiem, ale na pewno była ona jakimś "cichym" motorem wydarzeń. Popełniłam więc drugą swoją mapę i nie mogę doczekać się tego, co się będzie działo!


Jednym z moich postanowień, jest przynajmniej raz w tygodniu tutaj pisać. Jeśli będę pisać częściej, to super, ale nie mniej niż raz w tygodniu. Stąd dzisiejszy wpis. Chciałam się podzielić kilkoma pomysłami na pierwsze noworoczne zajęcia. Kilka wcześniejszych opisałam TU. Ale nie byłabym sobą, gdybym nie wymyśliła innych :)


Nie wiem jak Wy, ale ja lubię "pogadać" z uczniami przed rozpoczęciem właściwej lekcji, robię takie wprowadzenie w temat. Moje pierwsze zajęcia w Nowym Roku nie będą w całości poświęcone noworocznym postanowieniom, ale znaczna ich część na pewno. Jest to temat i na czasie i fajnie utrwalający np.: wyrażanie przyszłości. Co zrobię? 

➠ na pewno wykorzystam karty pracy - podsumowanie 2019 i oczekiwania na 2020. Jak widzicie sama narysowałam ramki i podpisałam je takimi tematami, o jakich chciałabym porozmawiać z uczniami: ważni ludzie, najlepsze momenty/wspomnienia i lista osiągnięć, co udało się zrobić, osiągnąć w ubiegłym roku. Natomiast do 2020 dopisałam nadzieje, jakie wiążemy z nowym rokiem, czego chcemy się nauczyć, co zrobić, a czego unikać. Jeśli chcecie wykorzystać moje rysunki, to są one do pobrania karty pracy 2019 2020

➠karteczki z czasownikami - uczniowie losują karteczkę lub karteczki z czasownikami i mają odpowiedzieć na pytanie, co zrobią/co zamierzają zrobić w 2020

➠kolorowe karteczki z Tigera - znalazłam akurat 3 wersje: THINK,  REVISE,  LEARN. Podobnie jak w zadaniu wyżej, uczniowie mówią (piszą na karteczkach) co zrobią lub zamierzają zrobić w 2020

➠możemy z uczniami porozmawiać także o noworocznych postanowieniach, dlaczego ludzie je podejmują, czemu o nich zapominają, jakie są najbardziej popularne postanowienia itd. przed, w trakcie jak i po dyskusji, możemy wykorzystać filmiki z youtube, np.: New Year's resolutions 

Dajcie znać, jeśli coś Wam się przydało i jak się podobało uczniom :)
                                

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...