czwartek, 5 marca 2020

double dice rulez :)

Jestem gadżeciarą, jeśli chodzi o narzędzia, które można wykorzystać podczas zajęć. Często zdarza mi się tak, że najpierw zakupię to "COŚ", a potem wymyślam do tego gadżetu zadania. Tak też było w przypadku podwójnych kości, czyli kostek w kostkach z "tajgera".

Dla młodszych wymyśliłam dice boards na najprostsze słownictwo. I tak zestaw zawiera:
⤑ zwierzęta
⤑ ubrania
⤑ zawody
⤑ jedzenie
⤑ St Patrick
⤑ pogodę
⤑ osoby (do wykorzystania jako podmioty)




Do wszystkich kart (oprócz pogody i osób) zrobiłam także wersję obrazkową. Moim uczniom bardzo się spodobały!!! Słów jest sporo - bo 36 na każdej karcie i tak, nie wszystkie są proste i nie wszystkie znane uczniom. Ale o to chodzi, dobrze jest, gdy uczą się czegoś nowego.
Pracowałam ostatnio na ubraniach, na tablicy wyświetliłam kartę z obrazkami, na ścianach przyczepiłam wydrukowane wersje z obrazkami - dzieciaki układały zdania. Jeśli ktoś nie pamiętał słówka, mógł zerknąć na ściągawkę, którą przyczepiłam na drzwiach sali, ale od jej zewnętrznej strony! :)

A jakie konstrukcje można ćwiczyć? To już wasza inwencja twórcza tu potrzebna. Możecie utrwalać:
⤑ have got
⤑ like/don't like
⤑ present continuous
⤑ would like
⤑ present simple

Co tylko dusza zapragnie!
 Jeśli ktoś nie posiada podwójnych kostek, zawsze może użyć 2 zamiast 1 :)

Karty są do nabycia tu: u Kariny



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...