niedziela, 15 marca 2020

NOWA RZECZYWISTOŚĆ

Pewnie jak większość z Was, tak i ja znalazłam się w nowej dla mnie rzeczywistości. I pomimo tego, że używam TIK-owych materiałów, to jednak nigdy wcześniej nie prowadziłam zajęć tylko online.
Jest to duże wyzwanie, ale jesteśmy kreatywnymi stworzeniami i sobie z tym poradzimy.

Nie będę rozpisywać się o platformach i stronach, nie znam się na tym i sama uczę się od innych.
Po prostu chciałam napisać posta o zadaniach i ćwiczeniach jakie planuję wykorzystać na pierwszych zajęciach online.

Myślę, że dobrym pomysłem jest zrobić sobie listę swoich ulubionych narzędzi. Zawsze możemy przygotować do nich zadania i wkleić w prezentację, nie tylko podawać uczniom linki do ćwiczeń online. To ma być w miarę "zwykła" lekcja przecież...

Ja na początek wymyśliłam taki oto warm-up:  moje i uczniów ulubione frytki



  • na żółtym papierze piszemy pytania - moje są do naszej obecnej sytuacji: Jak spędzasz czas w obecnej sytuacji? Czy podoba ci się perspektywa zajęć online? itp.,

  • złożyłam we "frytki" i ponumerowałam,

  • uczniom pokazujemy w kamerce pytania w pojemniku, pojedynczo uczeń wybiera numer - czyli frytkę z pytaniem,

  • odczytujemy pytanie - uczeń ma odpowiedzieć, możemy poprosić, by "podał" pytanie dalej, mówiąc: A ty, XYZ, co o tym sądzisz?,

  • nasi uczniowie też są w nowej rzeczywistości, myślę, że takie "przegadanie" rozluźni ich trochę i pokaże, że nie taki diabeł straszny


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...