NOWA RZECZYWISTOŚĆ
Pewnie jak większość z Was, tak i ja znalazłam się w nowej dla mnie rzeczywistości. I pomimo tego, że używam TIK-owych materiałów, to jednak nigdy wcześniej nie prowadziłam zajęć tylko online.Jest to duże wyzwanie, ale jesteśmy kreatywnymi stworzeniami i sobie z tym poradzimy.
Nie będę rozpisywać się o platformach i stronach, nie znam się na tym i sama uczę się od innych.
Po prostu chciałam napisać posta o zadaniach i ćwiczeniach jakie planuję wykorzystać na pierwszych zajęciach online.
Myślę, że dobrym pomysłem jest zrobić sobie listę swoich ulubionych narzędzi. Zawsze możemy przygotować do nich zadania i wkleić w prezentację, nie tylko podawać uczniom linki do ćwiczeń online. To ma być w miarę "zwykła" lekcja przecież...
Ja na początek wymyśliłam taki oto warm-up: moje i uczniów ulubione frytki
- na żółtym papierze piszemy pytania - moje są do naszej obecnej sytuacji: Jak spędzasz czas w obecnej sytuacji? Czy podoba ci się perspektywa zajęć online? itp.,
- złożyłam we "frytki" i ponumerowałam,
- uczniom pokazujemy w kamerce pytania w pojemniku, pojedynczo uczeń wybiera numer - czyli frytkę z pytaniem,
- odczytujemy pytanie - uczeń ma odpowiedzieć, możemy poprosić, by "podał" pytanie dalej, mówiąc: A ty, XYZ, co o tym sądzisz?,
- nasi uczniowie też są w nowej rzeczywistości, myślę, że takie "przegadanie" rozluźni ich trochę i pokaże, że nie taki diabeł straszny
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz