środa, 13 maja 2020

Move your feet!

Znowu dłuższa przerwa mi się tu trafiła, ale pewnie wiecie  jak to jest. Sporo na głowie, zajęcia online pochłaniają więcej czasu i tak się zbiera. Ale to nie oznacza, że próżnowałam. Wręcz przeciwnie!

Niedawno miała z młodszymi grupami polecenia i rozkazy. W książce, z której uczę,  jest ćwiczenie na ułożenie sekwencji ruchów do gry komputerowej, przy której można tańczyć. Spodobało mi się to ćwiczenie od razu! Siedzimy teraz przed komputerami na zajęciach i mamy ograniczone ruchy.  Warto więc się trochę poruszać. Co ja zrobiłam?

Ze zwykłego ćwiczenia na pisanie (ułożenie) sekwencji ruchów, zrobiłam ćwiczenie ruchowo-słuchowe.

➤ powtarzamy z uczniami polecenia, które znają:
         clap your hands
         move to the right
         jump up and down

➤ możemy poprosić uczniów, by wymyślili jakieś swoje polecenia

➤ ja podzieliłam moich uczniów na 3 grupy i dałam im 5-10 minut na napisanie/ułożenie kroków do tańca

➤ kiedy już wszyscy byli gotowi, wszyscy wstaliśmy przed kamerkami i kolejno uczniowie odczytywali swoje układy taneczne, a pozostali musieli te ruchy wykonać

➤ na kolejnej lekcji zamierzam dodać do tego ćwiczenia jakąś muzykę i będziemy głosować, który układ taneczny podobał się najbardziej!


Było sporo śmiechu, buźki zadowolone, no i chwila na zabawę z angielskim :)



Ale po tej lekcji, cały czas myślałam o tym, w jaki sposób mogę moich uczniów jeszcze bardziej rozruszać. Chodzi mi o to, że nie tylko przy lekcji z poleceniami. I wtedy do głowy przyszły mi moje podwójne kości (lub dwie kości - też dają radę! - z classroomscreen na przykład 😊 )





I tak oto powstały Questions and movements boards i jest ich 6 rodzajów: z czasownikiem CAN, LIKE, HAVE- do opisu wyglądu, oraz FAVOURITES. Zrobiłam także karty tylko z poleceniami, tak by uczniowie mogli napisać swoje pytania, oraz zupełnie puste karty, jeśli uczniowie chcieliby wymyślać i pytania i polecenia.

Zasady są proste:
✷rzucamy kośćmi i czytamy pytanie
✷odpowiadamy na pytanie wykonując równocześnie polecenie

Karty możemy wykorzystać w parach - jedna osoba rzuca kostka i zadaje pytanie, a druga rzuca ponownie kostka i odpowiada na pytanie wykonując jednocześnie polecenie.

Udanej nauki przy zabawie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...