wtorek, 17 grudnia 2019

Obiecane 

NEW YEAR'S CONVERSATION CARDS!

Nie wiem, kiedy i czy uda mi się coś napisać podczas  przerwy świątecznej, więc robię to teraz. Chciałam też wywiązać się z obietnicy i podzielić się z Wami kartami do pogadania na około noworoczne tematy.

Przypomniała mi się lekcja o postanowieniach noworocznych, którą robiłam. Ktoś - niestety nie pamiętam kto - podzielił się scenariuszem lekcji w internecie.  Stwierdziłam, że temat można odkurzyć, ale tym razem zrobię to po mojemu.

Może to być pierwsza lekcja w 2020, lub jedna z pierwszych. Możemy  wprowadzić temat na różne sposoby:

📍 robimy wordcloud ze słów związanych z naszym tematem, wyświetlamy go uczniom i prosimy, by odgadli, o czym będzie lekcja, lub żeby wypisali pierwsze 5 słów, które zobaczą:




📍Możemy skorzystać z www.answergarden.ch i poprosić uczniów, by odpowiedzieli na pytanie, np.: Jakie postanowienia noworoczne są najbardziej popularne? Wtedy mamy interaktywną wordcloud i zrobioną przez uczniów :)


📍I w tym momencie wywiązuje się nam dyskusja, w której możecie wykorzystać moje karty z pytaniami. Nie są one trudne, ale zawsze proszę moich uczniów o uzasadnienie swojej wypowiedzi.




📍Na koniec (ewentualnie w środku zajęć)  możemy użyć muzycznego akcentu. Ja znalazłam śmieszną, przyjemną piosenkę "New Year's Resolutions, której wykonawcą jest Randler. Trochę rozumienia ze słuchu, trochę zabawy i jest przyjemniej na lekcji.


Dajcie znać, jeśli skorzystacie z tego pomysłu. A karty do pobrania znajdziecie tu: New Year's cards



2 komentarze:

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...