poniedziałek, 16 grudnia 2019

HOT CHRISTMAS PRESENT!



Tak, wiem, jesteśmy zalewani pomysłami na lekcje świąteczne! Ale to dobrze, można wybrać coś ciekawego dla każdej grupy poziomowej czy językowej! Ja właśnie szykowałam prezent dla mojej grupy dorosłych słuchaczy, i w sumie pomyślałam, że mogę się tym pomysłem podzielić (jeszcze raz, ponieważ mówiłam o nim na webinarze EduNation :) ).

Ci nam potrzeba? Szykujemy:

🎄papier do pakowania prezentów (najlepiej 3-4 różne wzory)
🎄taśma klejąca
🎄nożyczki
🎄prezent (to może być pudełko czekoladek, ciasteczek, co uczniowie lubią, lub co lubi lektor :) )
🎄karteczki z pytaniami (jak wiecie, nie ma nic za free, więc niech uczniowie chociaż odpowiedzą na pytania z lekcji)
🎄muzyczka (odpowiednio świąteczna)

Prezent zawijamy w nasz kolorowy papier kilka razy, ale na każdej warstwie przyklejam karteczkę z pytaniem. Ja zazwyczaj robię około 6-7 warstw. Na siłę nie ma co przedłużać tego ćwiczenia.





 


Uczniowie powinni siedzieć w kręgu, tak by było im łatwo podawać nasz Hot Christmas Present
kiedy gra muzyczka  :) Jak muzyka ucichnie, uczeń, który trzyma prezent, musi odpowiedzieć na pytanie znajdujące się na prezencie. Dopiero, gdy poda prawidłową odpowiedź, może zerwać jedną warstwę papieru i gramy dalej.

Tę zabawę dobrze jest zrobić na zakończenie zajęć, podsumowuje ona to, czego uczniowie się nauczyli o Świętach Bożego Narodzenia, lub  możemy wybrać proste, zabawne pytania tak, by żegnając się z uczniami, podzielić się z nimi śmiechem, słodkościami i życzeniami udanych świąt.

Jeśli ktoś chciałby skorzystać z moich pytań, to są one do pobrania tu: Hot Christmas Present





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...