Lekcja z niespodzianką :)
Rozwiązywanie zadań, by zdobyć kod i otworzyć skarb (pudełko np. ze słodką nagrodą) to sposób na zaangażowanie naszych uczniów. Wszyscy lubimy nagrody, lubimy łamigłówki, dlaczego więc nie używać tego na lekcji.
Mamy dostęp do mnóstwa zadań w formie escape roomów czy zadań metodą stacji, chociażby u Kariny Frejlich, która tworzy niesamowite zestawy!!!
Możemy oczywiście wykorzystać też swoje ćwiczenia, wiemy co danej grupie jest potrzebne.
W zależności jak bardzo zaawansowana jest grupa i jakie zajęcia 45-minutowe, czy 60- 90- minutowe prowadzimy, wybieramy różną liczbę zadań. I naprawdę mogą to być zwykłe zadania, nawet zadania z książki, jeśli nie mamy czasy przygotować, wydrukować i zalaminować niczego innego. Wystarczy, że zrobimy sobie puzzle składające się z 4 lub 6 części - tyle ile wybraliśmy zadań. Co więcej, nieważne jaką grupę wiekową mamy, maluszki czy dorośli równie mocno się angażują!
Krok 1
Wybierz kartkę z obrazkiem, narysuj schemat puzzli, następnie niewidocznym gołym okiem mazakiem napisz wymyślony kod do kłódki - 3, 4 lub 5 cyfrowy
Krok 2
Rozetnij puzzle. Możesz je włożyć do osobnych kopert. W ostatniej kopercie do puzzla można dołożyć latarkę UV.
Krok 3
Uczniowie dostają po jednym puzzlu za każde dobrze wykonane zadanie. Po rozwiązaniu wszystkich zadań, układają puzzle. Oczywiście będą sądzić, że mają do ułożenia obrazek.
Krok 4
Niektórzy dość szybko orientują się, że mają latarkę UV i szukają ukrytego napisu.
Krok 5
Uczniowie otwierają pudełko.
Krok 6
I tu następuje uczta, czyli dzielenie się skarbem :)
Prawda, że proste? Możemy zrobić puzzle do każdych czynności na zajęciach. Dodatkowa atrakcja w postaci układania puzzli i odkrywania kody pobudza wyobraźnię naszych uczniów i niesamowicie ich angażuje!
to jest lepsze niz bardzo dobre, dziekuję ! wuruszam na poszukiwanie mazaka ktorego nie widac gołym okiem ;P
OdpowiedzUsuń