wtorek, 3 grudnia 2019

Lekcja z niespodzianką :)


Rozwiązywanie zadań, by zdobyć kod i otworzyć skarb (pudełko np. ze słodką nagrodą) to sposób na zaangażowanie naszych uczniów. Wszyscy lubimy nagrody, lubimy łamigłówki, dlaczego więc nie używać tego na lekcji. 
Mamy dostęp do mnóstwa zadań w formie escape roomów czy zadań metodą stacji, chociażby u Kariny Frejlich, która tworzy niesamowite zestawy!!!
Możemy oczywiście wykorzystać też swoje ćwiczenia, wiemy co danej grupie jest potrzebne.
W zależności jak bardzo zaawansowana jest grupa i jakie zajęcia 45-minutowe, czy 60- 90- minutowe prowadzimy, wybieramy różną liczbę zadań. I naprawdę mogą to być zwykłe zadania, nawet zadania z książki, jeśli nie mamy czasy przygotować, wydrukować i zalaminować niczego innego. Wystarczy, że zrobimy sobie puzzle składające się z 4 lub 6 części - tyle ile wybraliśmy zadań.  Co więcej, nieważne jaką grupę wiekową mamy, maluszki czy dorośli równie mocno się angażują!


Krok 1
     Wybierz kartkę z obrazkiem, narysuj schemat puzzli, następnie niewidocznym gołym okiem mazakiem napisz wymyślony kod do kłódki - 3, 4 lub 5 cyfrowy

Krok 2
    Rozetnij puzzle. Możesz je włożyć do osobnych kopert. W ostatniej kopercie do puzzla można dołożyć latarkę UV.

Krok 3
    Uczniowie dostają po jednym puzzlu za każde dobrze wykonane zadanie. Po rozwiązaniu wszystkich zadań, układają puzzle. Oczywiście będą sądzić, że mają do ułożenia obrazek. 

Krok 4
   Niektórzy dość szybko orientują się, że mają latarkę UV i szukają ukrytego napisu.

Krok 5
   Uczniowie otwierają pudełko.

Krok 6
   I tu następuje uczta, czyli dzielenie się skarbem :)


Prawda, że proste? Możemy zrobić puzzle do każdych czynności na zajęciach. Dodatkowa atrakcja w postaci układania puzzli i odkrywania kody pobudza wyobraźnię naszych uczniów i niesamowicie ich angażuje!
    




1 komentarz:

  1. to jest lepsze niz bardzo dobre, dziekuję ! wuruszam na poszukiwanie mazaka ktorego nie widac gołym okiem ;P

    OdpowiedzUsuń

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...