środa, 4 grudnia 2019

Q&A CHALLENGE


Zawsze robię jakąś rozgrzewkę. To jest czas, by uczniowie "przełączyli się" z języka polskiego na język angielski. Bez spiny, bez pośpiechu, bez strachu, za to na luzie i ze swobodą.  Dzisiaj podniosłam poprzeczkę - dodałam odrobinę rywalizacji, niepewności i ze zwykłego Q&A challenge, zrobiła się rozgadana zabawa :)

Co potrzebujemy?
📍zestaw pytań (z poprzedniej lekcji, z działu, tematyczne - ja mam te cudności od Karina Frejlich)
📍pionki do gry ( nie mogłam sobie odmówić ptasiego akcentu i mam kaczuszki 😊)
📍kostki do gry (niedawno kupiłam takie dwie w jednej)






















Co robimy?
①  Układamy pytania  w okrąg, plecami do góry.
②  Uczniowie wybierają sobie pionki i stawiają je na karty w dowolnym miejscu.
③  Gdy jeden uczeń rzuca kostką, ilość oczek na zewnętrznej kostce mówi, o ile pól ma się
      poruszyć i na pytanie z której karty ma odpowiedzieć.
④  Następnie wybiera drugą osobę z grupy, by odpowiedziała na pytanie. Ilość oczek na
      wewnętrznej kostce, to ilość pól do przejścia przez druga osobę.
⑤  W zależności od czasu, można zrobić kilka rundek 😊



Zabawę można też wykorzystać jako przerywnik na lekcji, lub jeśli zostanie wam kilka minut do końca zajęć. Co więcej, pytania mogą przygotować sami uczniowie - będą dumni z siebie i mega zadowoleni :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...