niedziela, 8 grudnia 2019

Zimowo, świątecznie...


    Tyle się obecnie dzieje w necie, tyle cudownych materiałów, tyle gier i zabaw dla uczniów. Sądziłam, że nie popełnię żadnego z nich, nie chciałam powielać pomysłów, a z resztą jest ich mnóstwo i żal nie skorzystać! Długo nie wytrzymałam w moim postanowieniu "nicnierobienia" na święta... Zabrałam się więc do pracy....

   Przeglądają różne posty, natknęłam się na testy uważności. Zaczęłam czytać i oczywiście tak mi się one spodobały, że postanowiłam wykorzystać pomysł. Chodzi o to, by skupić uwagę dzieci, by mogły wykonać zadanie, a przy okazji powtórzyć lub utrwalić słownictwo lub gramatykę. Oczywiście testy czy trening uważności mają głębsze znaczenie (ang. mindfulness) i tu polecam, by poszukać informacji u źródeł.


W chwili obecnej mam 3 zestawy - 1 dla dzieci (9 kart) i 2 dla nastolatków (18 kart każdy). Pracuję z grupami max. 9 osobowymi, dlatego taka liczba. Jej dwu-krotność, to lekkie utrudnienie i wyzwanie dla starszych grup, bo uczniowie dostają po 2 karty :)
Zestawy dla nastolatków to tak naprawdę ten sam zestaw, tylko w wersji kolorowej i printer friendly, czyli b&w :)

❄Wybieracie zestaw (lub tworzycie swój) .
❄Robiąc po raz pierwszy takie zadanie, dobrze jest wytłumaczyć uczniom o co w ogóle chodzi w tym całym teście uważności.
❄Na początek zrobiłam wersję polsko-angielską, jak już uczniowie przyzwyczają się do tego typu zadania, podniosę poprzeczkę i całość będzie już po angielsku :).
❄Rozdajemy uczniom karty - lub wybierają je sobie sami.
❄I się dzieje!!! - a przynajmniej powinno, bez naszych zbędnych interwencji, bo w końcu to oni mają uważnie słuchać, patrzeć i wykonywać zadania.
❄Do zadania dla młodszych należy przygotować pudełko ze słodkościami - w taki sposób kończy się zadanie. Starszym uczniom także można przygotować taką niespodziankę w nagrodę, za wykonanie zadania.



❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄


Moje winter activities tu się nie kończą. Popełniłam także karty z "zimowymi" idiomami. Można je wykorzystać jako warm-up lub przerywnik na lekcji. Na kartach znajdują się pytania zawierające popularne idiomy kojarzące się z zimą, śniegiem. Mniejszym drukiem, na dole kart umieściłam znaczenie wyrażenia. W ten sposób uczniowie utrwalają i szybciej zapamiętują  poznane idiomy.



 Materiały do pobrania znajdziecie po tym linkiem: Winter activities . 

5 komentarzy:

Grammar tenses to discuss

 Tak, tak, czasy gramatyczne na rozgadanie uczniów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że nasi uczniowie nie przepadają za gramatyką i nudnymi ćw...